Khamis, 29 Disember 2016

Roti boyan singapura

 Mungkin ramai yang tidak tahu, apa itu roti boyan. Makanan ini amat popular dikalangan bangsa Bawean. Cuba google aper itu bawean ? Tak perlulah saya berulas panjang pasal bangsa bawean kerana post kali ini, saya akan menerang keenakkan roti yang popular dikalangan bangsa bawean iaitu " roti boyan ".







Makanan ini amat popular di Singapura kerana disana tidak perlu diperkenalkan di sana. Dengan ramuan kentang lenyek serta beberapa sayuran seperti daun sup, lada hijau dan lada merah serta beberapa ramuan lain membuat makanan ini amat mudah untuk dinikmati selain dengan rasa yang unik. Selain itu juga, ia boleh dinikmati dengan sambal tumis dan kari daging atau kari ayam.



Menyentuh pula cara pembuatannya pula, ianya diadun seperti roti ataupun sebuat mengunakan adunan karipap. Terpulang pada citarasa masing, ramai yang mengatakan pembuatan amat rumit dan memakan masa untuk menyiapkannya.


Untuk mengekalkan keaslian dari segi rasa , pihak kami Azie Food Delivery ada mengedar Roti Boyan ini dalam bentuk sejuk beku (froozen) supaya para pengemar boleh dinikmati secara panas. Disamping itu juga, kami ada menjual sambal tumis power untuk dinikmati bersama roti boyan tersebut.






Kepada yang belum merasai ada boleh berhubung dengan kami di talian 0187666409 untuk membuat tempahan. Belian untuk pengedar juga kami sediakan dengan harga yang istimewa.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Popular Posts